Mikä on SEO-auditointi? – Näin selvität, miksei sivustosi näy Googlessa

SEO-auditointi on verkkosivuston terveystarkastus. Se kertoo, miksi sivusi ei näy Googlessa kuten pitäisi tai miksei se tuo asiakkaita, vaikka näkyykin. Auditoinnissa käydään läpi sekä tekniset että sisällölliset esteet, jotka estävät hakukoneita ymmärtämästä ja nostamasta sivustoasi esiin. SEO-auditointi paljastaa näkymättömät ongelmat Suurin osa sivuston näkyvyyteen vaikuttavista ongelmista ei näy päällepäin. Sivusi voi näyttää siistiltä ja toimivalta, […]
Miksi SEO on tärkeää? – 5 syytä, miksi yrityksesi ei voi sivuuttaa hakukoneoptimointia

SEO eli Hakukoneoptimointi ei ole enää lisäpalvelu, se on elinehto.Jos yrityksesi ei löydy Googlesta, sitä ei käytännössä ole olemassa asiakkaiden maailmassa. Silti moni yrittäjä tai päättäjä miettii edelleen: Tarvitseeko meidän oikeasti panostaa SEO:hon? Tai: Eikö some riitä? No ei todellakaan riitä! Tässä artikkelissa käymme läpi viisi selkeää ja liiketoiminnan kannalta ratkaisevaa syytä, miksi hakukoneoptimointi ei […]
Orgaaninen näkyvyys Googlessa – SEO vie huipulle

Orgaaninen näkyvyys tarkoittaa sitä, että verkkosivusi näkyy Googlen hakutuloksissa ilman maksettua mainontaa. Tämä näkyvyys syntyy hakukoneoptimoinnin (SEO) avulla, joka on prosessi, jossa verkkosivuston sisältö ja tekninen rakenne optimoidaan hakukoneiden algoritmeja varten. SEO on se, joka vie sinut hakutulosten kärkeen ja takaa, että yrityksesi löydetään silloin, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät juuri sitä, mitä tarjoat. Orgaaninen näkyvyys […]
Hakutulokset Googlessa – SERP -hierarkia, ei galleria

Hakutulokset eivät ole kokoelma tai galleria. Ne eivät esitä sisältöjä rinnakkain kuin näyttely, jossa kaikilla on tilaa. Ne ovat järjestys. Ja järjestyksessä ei ole sijaa kaikille. Google järjestää hakutulokset ihmisille, mutta se tekee sen algoritmilla, joka on muuttunut, ja muuttuu koko ajan. Siksi hakukoneoptimointi ei ole näkyvyyden toivomista vaan järjestelmään rakentamista. Työtä, jolla sisältö nousee […]
Algoritmi irtaantui – Google ja SEO pitävät vallan silti

Algoritmi ei enää ole se, mitä sillä aiemmin tarkoitettiin.Google ei käytä yhtä algoritmia, se käyttää satoja, ellei tuhansia päällekkäisiä järjestelmiä, jotka muuttuvat reaaliajassa. Tämä on se hetki, jolloin algoritmi, sellaisena kuin se ennen tunnettiin, on kuollut.Silti Google elää ja määrittää yhä, mitä näemme ja mitä emme. Hakutulokset syntyvät edelleen algoritmin perusteella, mutta kukaan ei enää […]
Bounce Rate suomeksi – Se on sivuston varoitusvalo – Optimoi se tukkoon kuin paikkaisit ydinreaktoria

Korkea bounce rate eli välitön poistumisprosentti, on ensimmäinen merkki siitä, että sivusto ei toimi, hakukoneoptimointi ei toimi. Jos sisältö ei sitouta kävijää heti, näkyvyys katoaa – ja niin katoavat asiakkaatkin. Hakukoneoptimointi ei ole kokeilu. Se ei ole mikään “katsotaan nyt mitä käy” -sijoitus. Jos haluat hakukoneista liikennettä, joka ei katoa ensimmäiseen klikkiin, jokaisen elementin on […]
Mikä on avainsana? | Käytä avainsanoja oikein

Mikä on avainsana? Avainsana on termi tai fraasi, hakusana, jonka asiakas kirjoittaa Googleen. Avainsanat ovat tärkeitä hakukoneoptimoinnissa, SEO, sillä avainsanojen tunteminen ja hyödyntäminen johtaa liiketoiminnan kasvuun. Kun yritys valitsee liiketoimintaansa liittyviä avainsanoja, se voi moninkertaistaa kotisivujensa liikenteen ja ostavien asiakkaiden määrän. Avainsanoja käytetään sekä hakukoneoptimoinnissa että hakusanamainonnassa. Tässä artikkelissa opit, miten avainsanoja käytetään verkkosivuston teksteissä […]
Kuka omistaa internetin – ja mikä internet oikeastaan on?

Internet on arkipäivää, se yhdistää ihmiset, yritykset ja järjestelmät ympäri maailman. Mutta kun pysähdytään hetkeksi ja kysytään: kuka internetin oikeastaan omistaa?, vastauksena ei ole yksiselitteinen nimi tai taho. Internet ei ole yhden yrityksen, valtion tai henkilön hallussa. Se on verkostojen verkosto, joka koostuu fyysisestä infrastruktuurista, hallintamekanismeista ja valtavasta määrästä hajautettua omistajuutta ja vastuuta. Tässä artikkelissa pureudumme […]
Mitä tarkoittaa Trendaavat haut ja miten ne saa pois?

Googlen hakukenttään ilmestyvät trendaavat haut ovat ajankohtaisia ja suosittuja hakutermejä, joita muut käyttäjät etsivät juuri nyt. Ne voivat auttaa löytämään kiinnostavia aiheita nopeasti, mutta kaikki eivät koe niitä hyödyllisiksi. Tässä tekstissä käydään läpi, mitä trendaavat haut tarkoittavat ja miten ne saa pois näkyvistä. Mikä on trendaavat haut – määritelmä? Trendaavat haut ovat Googlen tai muun […]
Hakukoneoptimointi – Tärkeimmät asiat

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on yksi verkkosivuston tärkeimmistä menestystekijöistä, mutta usein myös väärinymmärretyimpiä. Moni ajattelee, että kyse on vain teknisistä toimenpiteistä tai hakusanojen lisäämisestä tekstiin, vaikka todellisuudessa kyse on laajasta kokonaisuudesta, jossa sisältö, rakenne, näkyvyys ja käyttökokemus kietoutuvat yhteen. Hakukoneoptimointi kuuluu digitaalisen markkinoinnin kenttään, digimarkkinoijan työtehtävistä löytyy titeoa täältä. Tässä artikkelissa käydään tiiviisti […]